søndag 23. juni 2013

Hekla lyslykter


Kom over denne bloggen og fikk umiddelbart lyst å hekle lyslykter. Jeg hadde to glass med nora jordbærsyltetøy og de glassene passet perfekt synes jeg! Oppskriften på disse finner dere her. Jeg tilpasset bare denne oppskriften til disse glassene. Jeg la opp 49 luftmasker og fulgte oppskriften til nesten slutt. Jeg gjorde bare en liten justering på toppen, slik at jeg fikk de litt smalere på toppen. Veldig fornøyd ble jeg og det beste av ALT er at jeg får brukt restegarn som jeg har hatt som mål lenge. :)

Så til noen luer jeg har sydd. Storebror skal begynne på skole og lillebror skal begynne på storavdeling i barnehagen. Derfor ville vi gi de voksne på avdelingene de har gått en liten ting for den fantastiske jobben de har gjort. Mønster på luene har jeg latt meg inspirere av på denne bloggen. Når jeg klippet opp stoffet til luene la jeg stoffet dobbelt og hadde som bredde 26 cm, inkl. sømmonn, lengde 50 cm. Synes at til voksne passet dette godt som mål.


Ha en fortsatt fin søndag :)

9 kommentarer:

  1. Så fine de ble :D Også så bra at du ble inspirert av oppskriften min :D Syns det ble skikkelig fint med dobbel tråd på sløyfa :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! :) Du har en inspirerende blogg Tina. Har fått masse inspirasjon der! :)

      Slett
  2. Det var noen flotte lykter :)hvilket garn har du brukt da? Tror jeg må prøve meg på noen slike..

    SvarSlett
    Svar
    1. Hmm brukte restegarn.. Trur kanskje det kan være mandarin classic fra sandnes. Brukte heklenål 3 hele veien. :)

      Slett
  3. Kjempefine lykter, det ble så fint lys i dem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! :) var en flott oppskrift å følge etter! Likte også lyset i dem :)

      Slett
  4. Kjempefine lykter:-) Du er så flink med restegarn altså. Jeg har jo også "hjulpet" deg å minke garnlageret ditt;-) Snart ferdig med en sokk!

    Luene du har sydd var flotte! Finfin gave til fine folk:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Godt å få hjelp med restegarnet!! :) Ble sokkene bra tross de mange fargene?

      Slett
  5. Lyktene dine var så fine at jeg nå er godt i gang med å hekle de selv ;-D
    Hadde blitt veldig takknemlig om du kunne forklart hvordan du gjorde justeringen på toppen slik at de blir litt smalere!? Jeg hekler til samme glass som du gjorde og synest den toppen din var veldig fin :-)

    God Helg! :-)

    SvarSlett